اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

با مطالب روز دنیای دیجیتال با ما همراه باشید تا شما را با یک منظومه جدید محتوایی از محصولات فوراور لیوینگ گرفته تا تور و اقامت ترکیه و اروپا ، تحصیل آلمان و فرانسه آشنا کنیم .

  • ۰
  • ۰

سوئیچ سیسکو

 

مقدمه

سوئیچ سیسکو یک سخت افزار بسیار کوچک کاربردی می‌باشد که می‌تواند تمامی ارتباطاتی که در یک محیط وجود دارند را جمع کند و باعث شود تا کیفیت ارتباطات افزایش پیدا کند. امروزه سوئیچ های سیسکو موفق شده‌اند که جای پهن باند را بگیرند و از محبوبیت بسیار زیادی در شرکت های مختلف برخوردار باشند. از آنجایی که این محصول در شرکت سیسکو پر آوازه ساخته می‌شود دارای کیفیت بسیار بالایی می‌باشد و ویژگی های منحصر به فردی را نیز دارد. سوئیچ سیسکو یکی از پر آوازه ترین برندها در زمینه شبکه است. یکی از مهمترین عناصر شبکه سوئیچ سیسکو می‌باشد. شرکت سیسکو با تولید سوئیچ های شبکه در مدل‌های مختلف نیاز همه کاربران را به بهترین و عالی ترین نحو برآورده کرده است و پاسخگوی نیاز همه کاربران است.

 

 

سوئیچ سیسکو

سوئیچ شبکه دستگاهی است که نودهای تحت شبکه سرور، دوربین مداربسته و کامپیوتر و ... را از طریق سوئیچینگ بهم وصل می‌کند. سوئیچ سیسکو دریافتی را دریافت و پردازش کرده و سپس برای ارسال به مقصد تصمیم گیری می‌کند که از کدام درگاه خود ارسال کند. در حقیقت سوئیچ می‌داند که کدام پورت سوئیچ به کدام آدرس تعلق دارد. بدون شک قدرتمندترین و محبوب ترین سوئیچ های شبکه متعلق به شرکت سیسکو بوده و طبق آمار موجود سوئیچ Cisco 2960 پرفروش ترین سوئیچ سیسکو به حساب می‌رود. آخرین مدل تولید شده از سوئیچ 2960 سری X و XR بوده مدل های قبل تر از آن دیگر تولید نمی‌شوند. سوئیچ پرکاربرد دیگر سیسکو سوئیچ 3750 بوده که دیگر تولید نشده و سری جدید آن Cisco-3850 می‌باشد. این سوئیچ در لایه سه کار می‌کند و قابلیتهای مسیریابی را به شبکه اضافه می‌کند.

 

 

طول عمر سوئیچ سیسکو

کیفیت و طول عمر سوییچ های سیسکو و همچنین کاربرد این سوییچ ها به شما این امکان را می‌دهد که دستگاه را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. این سوییچ‌ها به هیچ عنوان قطعی و کندی ندارند و این باعث آسوده خاطری کاربران شده است. این سوئیچ سیسکو در طرح ها و مدل های مختلف تولید شده است که هر کدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارد که در زمان و مکان مناسب استفاده خواهند شد.

 

 

مزایای سوئیچ  سیسکو

در زمان ایجاد شبکه‌های کامپیوتری، هاب به علت داشتن قیمت پایین‌تر پیشنهاد می‌شد. اما بهره‌گیری از هاب باعث ایجاد سربار زیاد در شبکه می‌شود که این مشکل با سوئیچ حل می‌شود. در واقع هاب وسیله‌ای ساده است که تمام ترافیک ورودی به خود را به سایر پورت‌ها می‌فرستد که می‌تواند منجر به ترافیک غیر ضروری در شبکه و در نتیجه تصادف شود. چرا که سوئیچ با در اختیار داشتن آدرس هر رایانه در شبکه، بسته‌های موجود را به رایانه‌ی یا هر ابزار مبتنی بر شبکه‌ای ارسال می‌کند که مقصد بسته‌ی مورد نظر است.

 

 

سوییچ های سیسکو 2960x

سوئیچ های سری 2960X آشناترین سوئیچ های شبکه در ایران هستند. سری 2960X با اینکه سوئیچ های شبکه سازمانی به حساب می‌آیند، در عین حال قیمت مناسبی دارند. سوئیچ های سری 2960 سیسکو در لایه دو شبکه کار می‌کنند، قابلیت Stack شدن دارند، از فیبر نوری Gigabit Ethernet پشتیبانی می‌کنند. استقرار و مدیریت این سوئیچ ها بسیار آسان بوده و همچنین عیب یابی troubleshoot ساده‌ای دارند. شما می‌توانید با اولین بار روشن کردن سری 2960X به سادگی و با یک پیش فرض اتوماتیک آنها را تنظیم و آماده‌ی کار کنید. مصرف انرژی این دسته از سوئیچ های سیسکو نیز اقتصادی است. این سوئیچ ها در بعضی مدلها از قابلیت POE پشتیبانی می‌کنند.

 

 

سوئیچ سیسکو 3850

سوئیچ های سری 3850 سیسکو سوئیچ های لایه دسترسی محسوب می‌شوند. در ایران گاهی این سوئیچ ها به عنوان سوئیچ لایه هسته نیز استفاده می‌شود، با این حال به دلیل ظرفیت بالا و کیفیت خوب این سوئیچ‌ها و پشتیبانی از انواع تکنولوژی‌ها، قابلیت اتصال به انواع ماژولهای تا 10 گیگابیت، در بسیار از سازمان ها بدون مشکل از این سوئیچ در لایه هسته استفاده می‌شود.yes

 

 

سوئیچ سیسکو 3650

سری 3650 سیسکو یک سوئیچ لایه دسترسی محسوب می‌شود. شما می‌توانید با این سوئیچ ها شبکه‌ای ادغام شده از شبکه سیمی و بی سیم داشته باشید. عملیات اجرایی با آن ساده است و تجربه کیفیتی بهتری از سری 2960 به شما می‌دهد و از قابلیت UPOE نیز برخوردار است. همچنین انواع مختلفی از مبدل های اترنت و فیبر را پشتیبانی می‌کند.

 

 

سوئیچ سیسکو 9200

سوئیچ های سری 9000 و اولین سری آن یعنی 9200 از سوئیچ های جدید شرکت سیسکو محسوب می‌شوند که چندان در ایران شناخته شده نیست اما استفاده از آن به دلیل مزایایی که دارد رو به گسترش است. سوییچ مدل 9200 سیسکو ساده و کارآمد با همان کاربردهای سوئیچ های سری 2960 طراحی شده‌اند.

 

 

سوئیچ سیسکو 9300

اگر مجموعه بزرگی دارید و کاربران شما تعداد زیادی هستند سوئیچ سری 9000 برای شما بهترین انتخاب است. این سوئیچ ها با کارایی بسیار بالا ظرفیتی بالغ بر 400 گیگابیت جهت انتقال به شما می‌دهد. تاخیر بسیار کم و مصرف انرژی بهینه از دیگر مشخصات این سری سوئیچ‌ها است. این سوئیچ‌ها شامل دو سری 9500 و 9300 هستند.

 

 

سوئیچ سیسکو 9400

مدل 9400 این خانواده همانند سری‌های 4500-E و 6500 ماژولار بوده و برای لایه هسته ساختار سوئیچینگ طراحی شده‌اند. پهنای باندی از 480 گیگابیت بر ثانیه در هر کدام از ماژول‌ها تا 9 ترابیت بر ثانیه در هر شاسی ماژول‌های قابل سفارش متنوع 1، 10، 25 و 40 گیگابایتی برای پورت‌های Uplink و ماژول‌های مالتی گیگ 1 گیگابیت مسی یا فیبر نوری و 10 گیگابیت فیبر نوری است.

 

 

 

جمع بندی

چندین سال است که تکنولوژی پیشرفت کرده و روز به روز هم پیشرفته تر می‌شود. این تکنولوژی شامل همه چیز می‌شود. با وجود سرور های شبکه هر کسی در خانه خود با خیال راحت می‌تواند شرکت و کارخانه و هر مکان دیگر که متعلق به خودش است را تحت کنترل بگیرد. این سوییچ های شبکه با اتصال به دوربین های مداربسته اطلاعات دقیق را به شما در هر جای جهان باشید می‌رسانند. این سوییچ ها به غیر اینکه در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارند. در سیستم های شبکه‌ای ماهواره‌ای هم کاربرد دارند. کاربرد این سیستم در شبکه کامپیوتری نیز بی تاثیر نیست. به ما اعتماد داشته باشید، وظیفه ما معرفی بهترین‌ها به شما است.

 

 

 

 

  • ۰۰/۰۶/۳۰

سوئیچ سیسکو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی