اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

با مطالب روز دنیای دیجیتال با ما همراه باشید تا شما را با یک منظومه جدید محتوایی از محصولات فوراور لیوینگ گرفته تا تور و اقامت ترکیه و اروپا ، تحصیل آلمان و فرانسه آشنا کنیم .

  • ۰
  • ۰

مقدمه

هر مکانی نیاز به امنیت دارد.و این امنیت تا توسط نگهبان صورت می‌گیرد یا توسط دوربین مداربسته. چندین سال است سیستم های دوربین مداربسته جای نگهبانان را گرفته اند. با نصب دوربین مداربسته سوئیچ سیسکو دیگر فرصت از سارقان گرفته شده است. دوربین مداربسته با ضبط فیلم های در طی روز مدرکی ثبتی ایجاد می‌کند که اگر اتفاقی افتاد دیگر نگران آن نباشید که در صحنه حضور نداشتید. شما به راحتی با کنترل دستگاه های دی وی آر می‌توانید فیلمهای ضبط شده را مشاهده کنید.

 

 

 

دوربین مداربسته و قابلیت انتقال از طریق سوئیچ سیسکو

 

دوربین مداربسته به مجموعه دوربین های نصب شده در یک مکان مشخص گفته می‌شود. که تصاویر گرفته شده توسط دستگاه DVR  تصاویر بر روی یک هارد ذخیره می‌شود. اولین دوربین مدار بسته جهان توسط شرکت زیمنس آلمان و در سال ۱۹۴۲ جهت پوشش وضعیت پرتاب موشک به فضا طراحی شد و در آمریکا اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۹ با برند وریکون روانه بازار شد. از آن روز به بعد، رشد دوربین های مدار بسته در دنیا شتاب گرفت و روز به روز بر شتاب آن افزوده می‌شود.

 امروزه از دوربین های مدار بسته جهت اهداف مختلفی استفاده می‌شود. از جمله کاربرد های دوربین مداربسته: نظارت بر عملکرد پرسنل ، تعقیب نامحسوس مجرمین ، کنترل ترافیک ، حراست از بانک ها و شرکت های صنعتی می‌باشد. اولین افرادی که از دوربین مدار بسته استفاده کردند نیروهای پلیس بودند. نیروهای پلیس با نصب دوربین های مختلف در سطح شهر بخصوص میدان های عمومی، ساختمان های دولتی ، دانشگاه ها ، مدارس ، بانک ها و… از تصاویر دوربین های مدار بسته برای کنترل امنیت استفاده کردند.یکی از کشورهایی که نصب دوربین مدار بسته در آن رشد زیادی داشته است انگلستان می‌باشد. بطور کلی سیستم دوربین مدار بسته، از اجزای مختلفی شامل دوربین، مرکز کنترل ضبط، کابل تصویر، منبع تغذیه و هارد دیسک تشکیل می شود. دوربین مدار بسته هر روز بیشتر از گذشته در حال توسعه است، هر لحظه بر تعداد دوربین هایی که شما را مشاهده می‌کنند اضافه می‌شود. دوربین های ثبت تخلف، مغازه، فروشگاه های بزرگ، مرکز خرید و … همه به سیستم دوربین مدار بسته مجهز شده اند، این موضوع در لندن که یکی از نخستین شهرهایی بود که از دوربین مدار بسته استفاده کرد بسیار بیشتر است. استفاده از تصاویر دوربین های مداربسته جهت بهبود کسب و کار، امنیت خانه، جلوگیری از جرم و جنایت در سطح شهر، شناسایی هر گونه اقدام تروریستی و بسیاری موارد بسیار حائز اهمیت است‌. مسئولان امنیتی کشور به استفاده از دوربین های مداربسته اعتماد کامل دارند و توسعه این سیستم ها با سرعت زیادی در حال اجرا می باشد. یکی از اقلام حرفه ای دوربین مداربسته سوئیچ سیسکو است که برای انتقال حرفه ای تصاویر از این شبکه استفاده می‌شود.yes

 

 

اصول دوربین مداربسته

 

 

در یک مجموعه مجهز به دوربین مداربسته، دوربین به عنوان چشم عمل می‌کند و دستگاه DVR به همراه هارد به عنوان مغز. تصاویری که توسط دوربین دیده می‌شوند به وسیله دستگاه ذخیره می‌شوند. تصویر این دوربین توسط کابل تصویر کواکسیال به مرکز کنترل منتقل می‌شود.

 

 

 

انواع دوربین مداربسته

 

انواع دوربین مداربسته وجود دارد از جمله آنها: آنالوگ، HD، full HD، IP

همه ی این دوربین ها نیاز حتمی به دستگاه DVR دارند. و همچنین هارد دیسک ، کابل کواکسیال ، کابل برق و منبع تغذیه می‌باشد. تصویر در دوربین آنالوگ از طریق کابل کواکسیال به مرکز کنترل منتقل می شود و روی هارد دیسک داخل دستگاه DVR ذخیره می شود. در دوربین های HD  اقلام مورد استفاده شامل دستگاه DVR ، هارد دیسک ، کابل کواکسیال ، کابل برق و منبع تغذیه می‌باشد. تصویر مگاپیکسل دوربین دیجیتال از طریق کابل کواکسیال بر روی هارد داخل دستگاه منتقل می‌شود. تفاوت دوربین های آنالوگ با دوربین های  HD ایناست که دوربین های HD کیفیت تصویر بالاتری نسبت به آنالوگ ها دارند. سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه شامل دوربین ، دستگاه کابل شبکه سوئیچ شبکه(سوئیچ سیسکو) و هارد دیسک می‌باشد. تصویر دوربین ip از طریق بستر شبکه به سوئیچ و سپس به دستگاه NVR منتقل شده و بر روی هارد دیسک ذخیره می‌شود.

 

 

 

فواید دوربین مداربسته

 

 فایده اول استفاده از دوربین جهت پوشش نیازهای نظارتی و فایده دوم استفاده از دوربین ها جهت پوشش نیازهای حفاظت و حراستی، در مورد اول از دوربین مداربسته تنها جهت نظارت بر یک اتفاق استفاده می‌کنند. تشخیص چهره شخصی که دوربین تصویر آن را بر می‌دارد در اینجا اهمیت چندانی ندارد، بلکه تنها حضور او در صحنه برای کاربر سیستم مداربسته اهمیت دارد. اما در مورد دوم  علاوه بر تصویر کلی فردی که در میدان دید دوربین است جزئیات تصویر هم برای کاربر دوربین اهمیت دارد و نباید از دست داده شود. امروزه برخی از مشتریان به دنبال راهکارهای نظارتی و برخی دیگر به دنبال راهکارهای حفاظتی هستند اما مشتریان هوشمند بیشتر به دنبال راهکارهای ترکیبی هستند یعنی از دوربین مداربسته جهت انجام امور نظارتی و حفاظتی به صورت یکپارچه استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 امنیت

امروزه با رشد و توسعه فناوری های هوشمند ، یکپارچه سازی

تجهیزات امنیتی با یکدیگر مانند دوربین مداربسته باعث شده است تا مشتریان نیازهای حفاظتی خود را به صورت مداوم پوشش داده و کنترل کنند. از کاربرد های سیستم دوربین مدار بسته می توان به مواردی مانند: راهکارهای صنعتی، شامل تجهیز کارخانه های صنعتی بزرگ و کوچک راهکارهای  امنیتی و پلیسی، مانند کمک به حفظ امنیت در جوامع راه حل های کنترل ترافیک، مانند مدیریت ترافیک با استفاده از تصویر دوربین های مدار بسته که از وقوع تصادفی ، چند کیلومتر جلوتر فیلم برداری کرده است،

 

 

جمع بندی

 

 

دوربین مداربسته جز بهترین وسیله های امنیتی می‌باشد. با این سیستم دیگر نیازی به نگهبان نیست. مثلا در فروشگاه ها با نصب و راه اندازی دوربین مداربسته دیگر هیچ نگرانی در مورد وسایل داخل فروشگاه ندارید. و یا برای کنترل یک کارخانه یا شرکت نیاز نیست مدیر یا مسئول آن مجموعه دایما به کارمندان و کارگران سر بزند و بازرسی کند با تحت کنترل گرفتن آنها با دوربین مداربسته راحت به خواسته خود می‌رسد. حتی با وجود سوئیچ های شبکه و اینترنت می‌تواند در هر جای دنیا باشد مکان خود را تحت کنترل بگیرد.پس بهتر است برای ایجاد امنیت در مکان های خود به دوربین مداربسته تکیه کنید و امنیت خود را برقرار سازید.

 

  • ۰۰/۰۷/۱۸

سوئیچ سیسکو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی