اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

با مطالب روز دنیای دیجیتال با ما همراه باشید تا شما را با یک منظومه جدید محتوایی از محصولات فوراور لیوینگ گرفته تا تور و اقامت ترکیه و اروپا ، تحصیل آلمان و فرانسه آشنا کنیم .

  • ۰
  • ۰

سرور

سرور شبکه

 

مقدمه

 

سرور به کامپیوتری وصل شده به اینترنت گفته می‌شود که شامل یک یا چند وب سایت است. سرورها برای آنکه بتوانند به شبکه جهانی متصل شوند و سایت های خود را در معرض دید همه بگذارند، باید تنظیمات ویژه ای را انجام دهند. اول از همه اینکه، یک سرور برای آنکه از سرورهای دیگر در شبکه جهانی وب جدا شود، نیاز دارد تا نام مخصوص بخود داشته باشد.

 

سرور

 

کامپیوتر سرویس دهنده یا سرور، کامپیوتری است که همیشه در حالت آماده به کار و روشن است و آماده دریافت درخواست از کامپیوتری دیگر و پاسخ به آن در خواست می‌باشد. زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، به آن سرور تحت شبکه گفته می شود و به این معنا خواهد بود که تمامی کامپیوتر های موجود در این شبکه از این کامپیوتر فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن برطرف می‌کنند، و سرور نقش آن ها را در شبکه تعیین می ‌نماید. حال اگر زمینه این شبکه بیشتر شود، و تشکیل شود از تمام کامپیوتر‌هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده اند، گروه بسیار بزرگی از کامپیوتر های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت وجود خواهد داشت که به آن ها سرور های اینترنتی گفته می شود. این سرورها وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی اینترنت جستجو می‌شوند را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند. به عنوان مثال مرورگر های مختلفی از جمله Chrome، Firefox، و… وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. زمانی که شما در مرورگری به دنبال موضوعی هستید، در این حالت درخواست خود را به مرورگر داده و این مرورگر به سرور مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات و داده های لازم را از آن گرفته و به شما تحویل می‌دهد. سوئیچ سیسکو هم مانند سرور شبکه کار می‌کند.

 

سیستم عامل سرور

 

سرور ها دارای نرم افزار و سیستم عامل های مخصوص به خود هستند که بر روی این کامپیوتر‌ها نصب می‌شود. منظور از سیستم‌ عامل‌‌ سرور می‌توان به سیستم عامل های توزیع های مختلف Linux و Windows Server اشاره کرد. به هنگام خرید سرور اختصاصی خارج بایستی بدانید که سرورها به سه دسته Tower ،Rack و Blade تقسیم می شوند که Rack و Blade بیشتر در محیط ها و شبکه های بزرگ مانند ISP ها استفاده می‌شوند. این سرور‌ها باید بطور شبانه روزی کار کنند. به همین دلیل برای مراقبت و خنک کردن آنها بهترین روش ها به کار گرفته می‌شود. در هنگام نصب سیستم عامل سرور باید به کاربرد سرور و نرم افزار هایی که بر روی آن نصب شده است توجه داشت.  سوئیچ سیسکو می‌تواند یکی از این سیستم ها باشد.yes

 

 

 

 ویژگی های سرور

 

قدرت پردازش و قدرت محاسبات

اتصال همیشگی به اینترنت

سرعت عمل بالا

امنیت بالا

امکان پیاده‌کردن برنامه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر روی سرور

قابلیت افزایش و ارتقا سخت افزار

انحصاری‌بودن منابع سخت‌افزاری

 

 

 تنظیمات سرور

 

سرور یک کامپیوتر قدرتمند و همیشه روشن می‌باشد که از یک سری منابع سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است و نیاز به تنظیمات و نگهداری دارد. در واقع، می‌توان با اجرای تنظیمات مناسب برای سرور به نوعی نرم افزار آن را تنظیم کرد و استفاده بهتری از منابع آن برد.  با استفاده از تنظیمات سرور، نحوه برقراری ارتباط  با منابع سرور را مشخص می‌کنیم. ساده ترین شکل تنظیم یک سرور، این است که تمامی منابع آن شامل برنامه نرم‌افزاری، پایگاه داده و…  را در یک محیط قرار دهید. در این روش که به سرعت قابل اجرا است، کاربر ارتباط مستقیمی با سرور دارد. با اینکه عیب یابی این نوع تنظیم کمی مشکل است ولی قابل انجام می‌باشد. می‌توان پایگاه داده را از روی اینترنت جدا کرد و ارتباط کاربر با آن را از طریق یک برنامه سرور برقرار کرد. با انجام این کار امنیت و محافظت از بانک اطلاعاتی داده ها افزایش می‌یابد. اگر پهنای باند و سایر شرایط مناسب برای برقراری ارتباط بین سرور پایگاه داده و سرور برنامه وجود نداشته باشد موجب عملکرد ضعیفی می‌شود.  نوع دیگری از تنظیمات سرور، استفاده از لود بالانسر می‌باشد. اگر بخواهید چندین برنامه را بر روی یک زمینه ارائه دهید، این روش مناسب خواهد بود. البته، اگر لود بالانسر که رابط بین کاربر و محیط اصلی سرور است کار نکند عملکرد برنامه و ارائه خدمات مختل می‌شود. روش دیگر تنظیمات تکثیر پایگاه داده است. به روز رسانی پایگاه داده، از طریق سروری که به عنوان Master تعیین شده است، انجام می‌شود و امکان خواندن برای سایر سرورها وجود دارد. بنابراین، با نقص در سرور Master عمل به روز رسانی پایگاه داده، به تاخیر می‌افتد.

با یاد گرفتن این تنظیمات به راحتی می‌توانید تنظیمات سوئیچ سیسکو را هم یاد بگیرید.

 

انواع سرور

 

Web سرور، این نوع سرور در راه‌اندازی وب‌سایت‌ها کاربرد دارد. Mail سرور، کاربرد سرور پست الکترونیک برای ارسال و دریافت ایمیل است. با نصب نرم‌افزارهای ایمیل مانند Smartermail ، Postfix و… بر روی سرور می‌توان جهت خدمات ایمیل از آن استفاده کرد. Fill سرور، این نوع سرور یکی از اساسی‌ترین و ساده‌ترین انواع سرورها، جهت اشتراک فایل است. DNS سرور، سروری که بر روی آن سرویس و تنظیمات DNS وب سایت‌ها انجام شده است و وظایف مربوط به Resolve شدن آدرس سرور IP های مربوط به وب سرور، ایمیل سرور و… را در شبکه اینترنت بر عهده دارد. Game سرور، سرور بازی نوعی از Application Server است. و همانطور که از نامش پیداست، کاربرد سرور گیم فقط برای نصب بازی بر روی سرور است و کاربران متصل به شبکه می‌توانند با برقراری ارتباط با Game سرور از بازی استفاده کنند. Media سرور، کاربرد سرور مدیا جهت اشتراک گذاری سرویس های چند رسانه ای تعبیه شده است.

 

 

 

انتخاب سرور مناسب

 

هنگام انتخاب سرور مناسب، چندین نکته وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. قابلیت‌های امنیتی، بازیابی داده‌ها و حفاظت از اطلاعات مواردی است که باید به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دهید. اگر سرور از حافظه‌ی درونی برای دخیره‌ی اطلاعات استفاده می‌کند، نوع دیسک و ظرفیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 هنگام انتخاب سرور، بسیار مهم است که اهمیت ویژگی‌های خاص بر اساس موارد استفاده از سرور را ارزیابی کنید و سپس تصمیم به انتخاب نوع سرور بگیرید. سوئیچ سیسکو هم می‌تواند انتخاب خوبی برای ارتباط های جهانی باشد.

 

 

جمع بندی

 

چندین سال است که تکنولوژی پیشرفت کرده و روز به روز هم پیشرفته تر می‌شود. این تکنولوژی شامل همه چیز می‌شود. با وجود سرور های شبکه هر کسی در خانه خود با خیال راحت می‌تواند به تحقیق در مورد سوالات و مشکلات خود از سرور های اینترنتی بپردازد. شبکه‌های اینترنتی در این دوره کمک بسیاری به ما می‌کنند. یکی از شبکه ها می‌تواند سوئیچ سیسکو باشد. این سوییچ های شبکه با اتصال به دوربین های مداربسته اطلاعات دقیق را به شما در هر جای جهان باشید می‌رسانند. و این سوییچ ها به غیر اینکه در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارند. در سیستم های شبکه ای ماهواره ای هم کاربرد دارند. کاربرد این سیستم در شبکه کامپیوتری نیز بی تاثیر نیست.

 

  • ۰۰/۰۷/۱۸

سوئیچ سیسکو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی