اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

با مطالب روز دنیای دیجیتال با ما همراه باشید تا شما را با یک منظومه جدید محتوایی از محصولات فوراور لیوینگ گرفته تا تور و اقامت ترکیه و اروپا ، تحصیل آلمان و فرانسه آشنا کنیم .

  • ۰
  • ۰

تاریخچه پازل

مقدمه

 

پازل یک سرگرمی فوق‌العاده خوب برای تمام سنین است. با ساخت پازل می‌توان لحظات خوب و خوشی را گذراند. پازل شامل چندین تکه است، از 10 تا هزاران تکه. بعضی پازل ها به اندازه‌ای بزرگ هستند که چندین روز طول می‌کشد، تا آن را تکمیل کنید. معمولاً پازل 1000 تکه مورد پسند افراد است. اشکال و طرح های متفاوتی از پازل‌ها وجود دارند مانند پازل اعداد، پازل واژه‌ها، پازل روابط و پازل منطقی. افراد هنرمند و خوش ذوق می‌توانند در خانه به ساخت پازل و ساخت مگنت بپردازند، و این گونه هم اوقاتشان را به خوبی سپری می‌کنند و هم می‌توانند درآمدزایی کنند. پازل تنها یک سرگرمی نیست بلکه یک روش فکر کردن است و باعث بهبود خلاقیت و نبوغ در افراد می‌شود. همچنین پازل می‌تواند باعث جلوگیری از بیماری هایی مانند آلزایمر شود.

 

تاریخچه پازل

 

پازل برای اولین بار در سال 1760 توسط یک قلمزن و نقشه کش انگلیسی در شهر لندن با استفاده از اره مویی ساخته شد. اولین پازل ها از طریق قرارگیری نقشه های جغرافیایی بر روی ورقه های چوبی و برش مرزها توسط اره های مویی  تولید شد. این پازل های جغرافیایی برای آموزش علم جغرافیا به خانواده‌های سلطنتی مورد استفاده قرار می‌گرفت. پازل می‌توان گفت یک معمای سرگرم کننده است. پازل‌ها به چندین تکه تقسیم می‌شوند و بر روی هر تکه قسمتی از یک تصویر بزرگ قرار دارد که با قرار گرفتن در کنار سایر قطعات تصویر اصلی کامل شده و پازل به اتمام می‌رسد. پازل‌ها در ابتدا بر روی چوب ساخته می‌شدند به طوری که بر روی چوب عکس یا نقاشی چاپ می‌شد و سپس با اره مویی آن را برش می‌دادند. امروزه تولید کنندگان پازل تصاویر را روی مقوا و کاغذ مخصوص این کار چاپ می‌کنند تا سریعتر و ساده تر و ارزانتر بتوانند آن را تولید کنند. تصاویر پازل ها می‌تواند مناظر طبیعی، ساختمان ها، حیات وحش و یا هر چیزی باشد. امروزه کپی تابلوهای معروف جهان مانند مونالیزا و افراد معروف دیگر که بر روی پازل ها چاپ می‌شوند طرفداران بسیاری دارد. برخی از شرکت ها تصاویر دلخواه شما را به صورت پازل در می‌آورند و به شما ارائه می‌کنند که البته چندان هم ارزان تمام نمی‌شود. پازل‌ها در اصل به صورت ورقه‌ای ساخته می‌شوند، ولی در سالهای اخیر پازل ها از حالت ۲ بعدی فراتر رفته و امروزه پازل های ۳ بعدی نیز در بازار موجود می‌باشد که معمولاً به شکل کره هستند و تصاویر آنها در نهایت کره ی زمین، ماه و .... می‌باشد. ساخت پازل در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و همانگونه که در سایت نشان می‌دهد 29 ژانویه یعنی نهم بهمن ماه روز جهانی پازل نامگذاری شده است و در برخی کشورها این روز مهم تلقی می‌شود. این روز توسط شرکت های تولید کننده پازل تعیین شده است.

 

جنس و کیفیت پازل

 

 کیفیت کاغذ و مقوای به کار رفته در پازل برای چسب زدن و جا به جا کردن بسیار مهم است. بنابراین بهتر است از پازل هایی استفاده کنید که جنس خوب و با کیفیت داشته باشند و در اثر جابجایی کیفیت خود را از دست ندهند. پس برای خرید پازل از برند های شناخته شده خریداری کنید تا قطعات بعد از استفاده سالم بمانند.

 

 

طراحی پازل

 

تکه‌های پازل معمولاً به صورت چهار ضلعی هستند. هر ضلع شامل برآمدگی و فرورفتگی با اشکال خاص است. با چنین ساختاری وقتی تکه ها در کنار هم قرار می‌گیرند در یکدیگر قفل می‌شوند تا جایی که با کشیدن یا بلند کردن یک تکه ممکن است چندین تکه ی متصل به آن نیز بهم بریزند. برش این تکه ها توسط دستگاه های بسیار گرانقیمت صورت می‌گیرد. در هر شرکت اشکال و نوع برش‌ها فرق می‌کند. امروزه تولید کنندگان پازل تصاویر را روی مقوا و کاغذ مخصوص این کار چاپ می‌کنند تا سریعتر و ساده‌تر و ارزانتر بتوانند آن را تولید کنند. امروزه کپیِ تابلوهای معروف جهان مانند ونوس و … بر روی پازل‌ها چاپ می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند. هر عکس و شکل و منظره‌ای را می‌توان بر روی پازل‌ها گذاشت حتی عکس خود شما و عزیزان یا کودکانتان.

 

 

 

جورچین‌

 

یک نوع پازل به جورچین معروف است و سرگرمی فکری گفته می‌شود که از قطعاتی تشکیل شده است که هنگامی که به صورت مرتب در کنار هم قرار گیرند یک تصویر معنادار نشان می‌دهند. معمولاً جورچین‌ها از یک نقاشی یا تصویر الگو می‌گیرند تا فرد را برای تکمیل آن تشویق کنند. ساخت پازل و  مگنت کار آسانی است و به راحتی می‌توان در خانه درست کرد.yes

 

 

تاثیر پازل بر مغز انسان

 

تاثیر پازل بر عملکرد مغز انسان چیزی است که از مدت‌های پیش به آن پرداخته شده است، اما اخیراً دانشمندان به نتایج شگفت انگیزی از میزان تاثیر پذیری مغز در مقابل تلاش برای حل کردن پازل‌ها، دست یافته‌اند. پازل‌ها برای تدریس واژه ها، شکل ها، رنگ ها و جغرافیا و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسیاری از مهارت ها با ساخت پازل  به کودکان آموخته می‌شود و ذهن آن ها در زمینه چیدمان قطعات پازل، از چند جا تقویت می‌کند. تحقیقات صورت گرفته نشان می‌دهد که فعال سازی مغز در فرآیند حل کردن پازل ها باعث طولانی شدن عمر فرد، بالا رفتن کیفیت زندگی و کاهش ریسک ابتلا به بیماری های روانی و مغزی از جمله از دست دادن حافظه، آلزایمر و مشابه آن‌ها می‌شود.

 

جمع بندی

 

پازل وسیله‌ای سرگرم کننده و فکری برای پر کردن اوقات فراغت هم برای بزرگسالان و‌هم برای کودکان به شمار می‌رود. پازل ها انواع طرح و نقشه دارند که هر کس بر اساس سلیقه خود آنها را خریداری می‌کند. پازل ها از 9 تکه تا 42000 تکه ساخته شده‌اند. و معمولاً پازل 1000 تکه‌ای طرفدار زیادی دارد. پازل های بزرگ برای تکمیل شدن تبدیل به تابلویی زیبا می‌شوند و می‌توان آنها را قاب گرفت و به دیوار زد. امروزه که مردم دچار مشکلات فکری هستند پازل می‌تواند بخشی از این مشکلات را کم کند و تا ساعاتی فکر انسان را از همه مشکلات دور کند. پازل برای جلوگیری از آلزایمر نقش ویژه‌ای دارد. انواع پازل توسط شرکت ها تولید می‌شود، که هر کدام رده سنی متفاوتی دارد. پس برای گذران اوقات، شما می‌توانید پازل خریداری کنید و لذت تمام را از حل کردن آن ببرید و فکرتان را آرام کنید.

  • ۰۰/۰۶/۳۱

ساخت پازل

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی