اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

با مطالب روز دنیای دیجیتال با ما همراه باشید تا شما را با یک منظومه جدید محتوایی از محصولات فوراور لیوینگ گرفته تا تور و اقامت ترکیه و اروپا ، تحصیل آلمان و فرانسه آشنا کنیم .

۶ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ایزوگام

ایزوگام

 

مقدمه

 یکی از مشکلات ساختمان‌ها در فصل های بارندگی نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان است. این نم و رطوبت که کم کم به داخل ساختمان نفوذ می‌کند باعث ریزش مصالح می‌شود خسارت زیادی وارد می‌کند. پس برای جلوگیری از این مشکل باید پشت بام ساختمان عایق بندی شود تا در مقابل برف و باران مقاوم باشد. برای این کار عایق ایزوگام بهترین روش است. ایزوگام که از قیر تولید شده است باعث می‌شود کل مکان ما عایق بندی شود و جلوی نفوذ آب به داخل ساختمان گرفته می‌شود.

 

ایزوگام می‌تواند در سطوح صاف یا در سطوح شیب‌دار و دیوار نصب شود.

 

ایزوگام به دلیل وزن کم و قابلیت نصب روی انواع مختلف زیرسازی از جمله بتن، آسفالت، موزاییک و سطوح صاف و شیبدار دیگر، گزینه‌ای در دسترس و قابل انتخاب در اغلب شرایط است. با استفاده از ابزارهای دیگر مثل چسب ایزوگام و پرایمر و ایجاد زیرسازی مناسب می‌توان ایزوگام را در بسیاری از شرایط‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.

 

ایزوگام

 

یکی از مشکلات اساسی اکثر ساختمان ها، مشکل نفوذ نم و رطوبت می‌باشد که در بعضی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به ساختمان وارد می‌کند و یکی از راهکارهای مقابله با ‎آن عایقکاری رطوبتی به اسم ایزوگام می‌باشد. در زمان های گذشته مردم برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به قیر روی می‌آوردند ولی امروزه ایزوگام جای آن را گرفته است. ایزوگام عایقی است که با حرارت دادن به آن می‌توان به سطح مورد نظر چسباند و از شر نم و رطوبت خلاص شد. همانطور که می‌دانید باید ایزوگام را تا میزان 150 تا 200 درجه سانتیگراد حرارت داد. عایق های ایزوگام پشم شیشه اصل با استفاده از مشعلی که از گاز مایع تغذیه می‌شود نصب می‌گردد، به این ترتیب که کل سطح زیرین عایق توسط مشعل حرارت داده می‌شود و علاوه بر چسباندن کل عایق به سطح مورد نظر قسمت های همپوشانی نیز چسبانده می‌شود. سطح زیرین عایق باید تا حدی حرارت داده شود که شیره عایق فقط به صورت ظاهری ذوب شود. ذوب کردن بیش از حد ممکن است به لایه های بالایی آسیب برساند.yes

 

 

قیمت ایزوگام

 

ایزوگام های دو لایه به طور معمول و در شرایط برابر نسبت به ایزوگام های تک لایه قیمت بالاتری دارند. قیمت ایزوگام ها با پوشش آلومینیومی بیشتر از ایزوگام های معمولی است. البته ایزوگام های بدون روکش زرورقی کمتر در پشت بام ها استفاده می‌شوند و بیشتر برای بخش هایی نظیر کف سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و نظیر آن به کار می‌روند. با بالا رفتن قیمت مواد نفتی، قیمت ایزوگام هم اوج گرفته است و هزینه بردار شده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و گرانی مواد نفتی و قیر در بعضی مواقع عایق های ایزوگامی نیز مقرون به صرفه نبوده است و پیمانکار های راه و ساختمان را ترعیب کرده تا از مواد شیمیایی دیگری جهت عایق بندی ساختمان استفاده کنند، که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت بتواند با ایزوگام رقابت کند. بعد از تحقیقات زیاد مهندسان موفق شدند که با استفاده از رزینهای اکریلاتی و استایرنی که با آب حل می‌شود، عایق رطوبتی بسازند که به شکل یک لایه روی سطوح مورد نیاز اجرا شود و انعطاف پذیر هم هست. ولی باز هم مردم در مرحله اول از ایزوگام برای عایق بندی استفاده می‌کنند و قیمت بالای آن جلوی انتخاب آنها را نگرفته است. قیر و یا آسفالت کار دشوار و نیاز به صرف وقت زیاد می‌باشد. قیمت باور نکردنی آسفالت و پیمانکار نیز به سختی کار و هزینه زیاد افزوده است.

 

 

 

نصب ایزوگام

 

ایزوگام می‌تواند در سطوح صاف یا در سطوح شیب‌دار و دیوار نصب شود. به دلیل وزن کم ایزوگام و قابلیت نصب روی انواع مختلف زیرسازی از جمله بتن، آسفالت، موزاییک و سطوح صاف و شیبدار دیگر، گزینه‌ای قابل انتخاب در اغلب شرایط و مکان ها است. با استفاده از ابزارهای دیگر مثل چسب ایزوگام و پرایمر و ایجاد زیرسازی مناسب می‌توان ایزوگام را در بسیاری از شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد.

 

 

 

بهترین ایزوگام

 

بهترین ایزوگام، ایزوگامی است که از عایق و کیفیت خوبی برخوردار باشد و در مقابل سرما و گرما مقاوم باشد و چندین سال دوام داشته باشد و قیمت ایزوگام آن نیز به صرفه باشد. اما به غیر از کیفیت ایزوگام شما باید با آب و هوای مکان خود ایزوگام رو خریداری کنید، اگر در مناطق سرسبز زندگی می‌کنید باید ایزوگامی خریداری کنید که در مقابل سرما مقاوم باشد و زود از بین نرود. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید باز هم باید ایزوگامی انتخاب کنید که در مقابل گرمای زیاد دوام بیاورد و از بین نرود. پیمان کارهای راه و ساختمان با اطلاعاتی که دارند شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد. با بالا بودن قیمت آسفالت و پیمانکار شما باید به انتخاب ایزوگامی بپردازید که کیفیت بهتری داشته باشد تا بعد چند وقت دوباره کاری نشود.

 

 

 

 

مواد تشکیل دهنده ایزوگام

 

ایزوگام از چند لایه تشکیل شده است که باعث می‌شود مقاومت بسیار بالایی در برابر بارش باران، برف و رطوبت داشته باشد که این لایه‌ها شامل: لایه‌ی پلی‌اتیلن یا پودر معدنی یا فویل آلومینیوم، بافت پلی‌استر و مواد افزودنی ویژه لایه‌ی پلی‌اتیلن می‌باشد که ایزوگام‌های موجود هر یک بسته به نوع محصول به صورت تک لایه و یا دو لایه ساخته می‌شود که تیشو و پلی استر وارد تشتک قیر می‌شود و سپس با مواد پرایمری یا قیر آغشته شده که در مرحله آخر و خروجی ضخامت عایق تنظیم می‌شود و سپس ورق آلومینیم به لایه آغشته به مواد، چسبیده و وارد حوض آب شده و سرد می‌شود که در مرحله بعدی نیز پلاستیک به لایه پشت آن اضافه شده و ایزوگام در مرحله آخر وارد مرحله ذخیره سازی می‌شود.همچنین در پایان کار فن‌های خشک‌کننده عملیات خشک کردن آن را انجام داده تا عایق را بتوان رول کرد.

 

 

جمع‌بندی

 

ایزوگام فراورده‌ای نفتی و لایه‌ای محافظ است. به دلیل خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آب و سبکی آن به عنوان پوشش دهنده برای عایق کردن سطوح مختلف در برابر نفوذ آب به کار می‌رود. ایزوگام وسیله‌ای است که ما را از شر رطوبت خلاص می‌کند و از ایجاد هزینه‌های گزاف و همچنین از، از بین رفتن سازه جلوگیری می‌کند. مهندسان پیمانکاری راه و ساختمان برای ساخت ساختمانی زیبا نهایت تلاش خود را می‌کنند تا سازه‌ای زیبا و بی نقص تحویل ما بدهند. پس بهتر است در انتخاب ایزوگام و قیمت ایزوگام که نقش اصلی در مرغوب ماندن ساختمان را دارد دقت کنید و جنسی برتر بخرید.

 

 

 

 

  • ۰
  • ۰

مقدمه

هر مکانی نیاز به امنیت دارد.و این امنیت تا توسط نگهبان صورت می‌گیرد یا توسط دوربین مداربسته. چندین سال است سیستم های دوربین مداربسته جای نگهبانان را گرفته اند. با نصب دوربین مداربسته سوئیچ سیسکو دیگر فرصت از سارقان گرفته شده است. دوربین مداربسته با ضبط فیلم های در طی روز مدرکی ثبتی ایجاد می‌کند که اگر اتفاقی افتاد دیگر نگران آن نباشید که در صحنه حضور نداشتید. شما به راحتی با کنترل دستگاه های دی وی آر می‌توانید فیلمهای ضبط شده را مشاهده کنید.

 

 

 

دوربین مداربسته و قابلیت انتقال از طریق سوئیچ سیسکو

 

دوربین مداربسته به مجموعه دوربین های نصب شده در یک مکان مشخص گفته می‌شود. که تصاویر گرفته شده توسط دستگاه DVR  تصاویر بر روی یک هارد ذخیره می‌شود. اولین دوربین مدار بسته جهان توسط شرکت زیمنس آلمان و در سال ۱۹۴۲ جهت پوشش وضعیت پرتاب موشک به فضا طراحی شد و در آمریکا اولین دوربین مدار بسته در سال ۱۹۴۹ با برند وریکون روانه بازار شد. از آن روز به بعد، رشد دوربین های مدار بسته در دنیا شتاب گرفت و روز به روز بر شتاب آن افزوده می‌شود.

 امروزه از دوربین های مدار بسته جهت اهداف مختلفی استفاده می‌شود. از جمله کاربرد های دوربین مداربسته: نظارت بر عملکرد پرسنل ، تعقیب نامحسوس مجرمین ، کنترل ترافیک ، حراست از بانک ها و شرکت های صنعتی می‌باشد. اولین افرادی که از دوربین مدار بسته استفاده کردند نیروهای پلیس بودند. نیروهای پلیس با نصب دوربین های مختلف در سطح شهر بخصوص میدان های عمومی، ساختمان های دولتی ، دانشگاه ها ، مدارس ، بانک ها و… از تصاویر دوربین های مدار بسته برای کنترل امنیت استفاده کردند.یکی از کشورهایی که نصب دوربین مدار بسته در آن رشد زیادی داشته است انگلستان می‌باشد. بطور کلی سیستم دوربین مدار بسته، از اجزای مختلفی شامل دوربین، مرکز کنترل ضبط، کابل تصویر، منبع تغذیه و هارد دیسک تشکیل می شود. دوربین مدار بسته هر روز بیشتر از گذشته در حال توسعه است، هر لحظه بر تعداد دوربین هایی که شما را مشاهده می‌کنند اضافه می‌شود. دوربین های ثبت تخلف، مغازه، فروشگاه های بزرگ، مرکز خرید و … همه به سیستم دوربین مدار بسته مجهز شده اند، این موضوع در لندن که یکی از نخستین شهرهایی بود که از دوربین مدار بسته استفاده کرد بسیار بیشتر است. استفاده از تصاویر دوربین های مداربسته جهت بهبود کسب و کار، امنیت خانه، جلوگیری از جرم و جنایت در سطح شهر، شناسایی هر گونه اقدام تروریستی و بسیاری موارد بسیار حائز اهمیت است‌. مسئولان امنیتی کشور به استفاده از دوربین های مداربسته اعتماد کامل دارند و توسعه این سیستم ها با سرعت زیادی در حال اجرا می باشد. یکی از اقلام حرفه ای دوربین مداربسته سوئیچ سیسکو است که برای انتقال حرفه ای تصاویر از این شبکه استفاده می‌شود.yes

 

 

اصول دوربین مداربسته

 

 

در یک مجموعه مجهز به دوربین مداربسته، دوربین به عنوان چشم عمل می‌کند و دستگاه DVR به همراه هارد به عنوان مغز. تصاویری که توسط دوربین دیده می‌شوند به وسیله دستگاه ذخیره می‌شوند. تصویر این دوربین توسط کابل تصویر کواکسیال به مرکز کنترل منتقل می‌شود.

 

 

 

انواع دوربین مداربسته

 

انواع دوربین مداربسته وجود دارد از جمله آنها: آنالوگ، HD، full HD، IP

همه ی این دوربین ها نیاز حتمی به دستگاه DVR دارند. و همچنین هارد دیسک ، کابل کواکسیال ، کابل برق و منبع تغذیه می‌باشد. تصویر در دوربین آنالوگ از طریق کابل کواکسیال به مرکز کنترل منتقل می شود و روی هارد دیسک داخل دستگاه DVR ذخیره می شود. در دوربین های HD  اقلام مورد استفاده شامل دستگاه DVR ، هارد دیسک ، کابل کواکسیال ، کابل برق و منبع تغذیه می‌باشد. تصویر مگاپیکسل دوربین دیجیتال از طریق کابل کواکسیال بر روی هارد داخل دستگاه منتقل می‌شود. تفاوت دوربین های آنالوگ با دوربین های  HD ایناست که دوربین های HD کیفیت تصویر بالاتری نسبت به آنالوگ ها دارند. سیستم دوربین مدار بسته تحت شبکه شامل دوربین ، دستگاه کابل شبکه سوئیچ شبکه(سوئیچ سیسکو) و هارد دیسک می‌باشد. تصویر دوربین ip از طریق بستر شبکه به سوئیچ و سپس به دستگاه NVR منتقل شده و بر روی هارد دیسک ذخیره می‌شود.

 

 

 

فواید دوربین مداربسته

 

 فایده اول استفاده از دوربین جهت پوشش نیازهای نظارتی و فایده دوم استفاده از دوربین ها جهت پوشش نیازهای حفاظت و حراستی، در مورد اول از دوربین مداربسته تنها جهت نظارت بر یک اتفاق استفاده می‌کنند. تشخیص چهره شخصی که دوربین تصویر آن را بر می‌دارد در اینجا اهمیت چندانی ندارد، بلکه تنها حضور او در صحنه برای کاربر سیستم مداربسته اهمیت دارد. اما در مورد دوم  علاوه بر تصویر کلی فردی که در میدان دید دوربین است جزئیات تصویر هم برای کاربر دوربین اهمیت دارد و نباید از دست داده شود. امروزه برخی از مشتریان به دنبال راهکارهای نظارتی و برخی دیگر به دنبال راهکارهای حفاظتی هستند اما مشتریان هوشمند بیشتر به دنبال راهکارهای ترکیبی هستند یعنی از دوربین مداربسته جهت انجام امور نظارتی و حفاظتی به صورت یکپارچه استفاده می‌کنند.

 

 

 

 

 

 

 امنیت

امروزه با رشد و توسعه فناوری های هوشمند ، یکپارچه سازی

تجهیزات امنیتی با یکدیگر مانند دوربین مداربسته باعث شده است تا مشتریان نیازهای حفاظتی خود را به صورت مداوم پوشش داده و کنترل کنند. از کاربرد های سیستم دوربین مدار بسته می توان به مواردی مانند: راهکارهای صنعتی، شامل تجهیز کارخانه های صنعتی بزرگ و کوچک راهکارهای  امنیتی و پلیسی، مانند کمک به حفظ امنیت در جوامع راه حل های کنترل ترافیک، مانند مدیریت ترافیک با استفاده از تصویر دوربین های مدار بسته که از وقوع تصادفی ، چند کیلومتر جلوتر فیلم برداری کرده است،

 

 

جمع بندی

 

 

دوربین مداربسته جز بهترین وسیله های امنیتی می‌باشد. با این سیستم دیگر نیازی به نگهبان نیست. مثلا در فروشگاه ها با نصب و راه اندازی دوربین مداربسته دیگر هیچ نگرانی در مورد وسایل داخل فروشگاه ندارید. و یا برای کنترل یک کارخانه یا شرکت نیاز نیست مدیر یا مسئول آن مجموعه دایما به کارمندان و کارگران سر بزند و بازرسی کند با تحت کنترل گرفتن آنها با دوربین مداربسته راحت به خواسته خود می‌رسد. حتی با وجود سوئیچ های شبکه و اینترنت می‌تواند در هر جای دنیا باشد مکان خود را تحت کنترل بگیرد.پس بهتر است برای ایجاد امنیت در مکان های خود به دوربین مداربسته تکیه کنید و امنیت خود را برقرار سازید.

 

  • ۰
  • ۰

فروشگاه اینترنتی لوام یدکی هیوندای

 

مقدمه

 

فروش اینترنتی لوازم یدکی یکی از پرفروش ترین و پردرآمدترین فروش های دنیا می‌باشد.مردم دیگر وقت زیادی ندارند تا همه لوازم یدکی ها را برای پیدا کردن قطعه مورد نظر بگردند. راحت فروشگاه های اینترنتی به دنبال قطعه مورد نیاز جستجو می‌کنند. این فروشگاه های اینترنتی در اسرع وقت بعد انتخاب و پرداخت قطعات خودروی شما را برای شما ارسال می‌کنند. و شما با خیال راحت می‌توانید در منزل خود استراحت کنید یا به دیگر کارهای تان برسید و در وقت و انرژی خود صرفه جویی کنید. در این مقاله ما می‌خواهیم به شما فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی هیوندای کیا را معرفی کنیم و به شما فرصت این را بدهیم به جای گشتن و وقت هدر دادن برای تهیه قطعات خودرو کیا خود راحت می‌توانید در گوشه خانه یا هر جای دیگری با جستجو کردن در فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی هیوندای کیا به قطعه مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

 

خرید لوازم یدکی هیوندای کیا

 

پیدا کردن قطعات یدکی هیوندای کیا بسیار دشوار و طاقت فرسا می‌باشد. یعنی اگر بخواهیم حضوری خرید کنید باید چندین مغازه بگردید تا قطعه مورد نظر را پیدا کنید. یا اگر در شهر محل سکونت خود پیدا نکردید باید به شهری که نمایندگی دارد رفته و از آنجا تهیه کنید، و این کار بسیار هزینه بر و وقت گیر است. پس شما می‌توانید به  سایت فروشگاه اینترنتی لوام یدکی هیوندای رفته و آنجا به دنبال کارای مورد نظر بگردید و به راحتی خرید کنید و قطعه مورد نظر خود را تحویل بگیرید. برای خرید قطعات یدکی کیا باید خدمت شما عارض باشیم که این قطعات با کد فنی مخصوص تعریف شده اند.و شما برای اینکه همان قطعه یدکی مورد نظرتان را سفارش بدهید حتما باید کد قطعه  را داشته باشید. بهترین روش برای جلوگیری از خرید قطعات غیر اصل و تقلبی این است که از خود سایت نمایندگی قطعات لوازم یدکی کیا خرید کنید.

 

 

ویژگی های فروشگاه لوازم یدکی هیوندای کیا

 

از ویژگی های فروشگاه اینترنتی لوام یدکی هیوندای می‌توان به دسترسی آسان و راحت اشاره کرد. شما برای خرید اگر به دنبال لوازم اصلی هستید با چندتا جستجو کوچک در زمینه قطعه مورد نظر خودرو خود می‌توانید به خرید بپردازید. و هر سوالی داشتید با چند کلمه کلیدی می‌توانید به پاسخ آن برسید. شما می‌خواهید از فروشگاه اینترنتی لوام یدکی هیوندای خرید کنید. اول باید بر روی سایت ثبت شده فروشگاه که نماینده های مخصوص خودرو کیا طراحی کرده اند،  بروید و بعد جستجو انتخاب قطعات مورد نیاز به خرید راحت و آسان بپردازید. مورد بعد از خرید آسان و راحت، به روز بودن اطلاعات است که ما می‌توانیم هر اطلاعاتی در مورد لوازم مورد نیاز را اینترنتی کسب کنیم و دیگر نیازی نیست حضوری در فروشگاه ها و نمایندگی ها داشته باشیم کلی کلنجار برویم. معمولا اطلاعات در فروشگاه اینترنتی لوازم هر چند وقت یکبار به روز رسانی می‌شود و همیشه اطلاعات دقیق و تازه در خدمت شما قرار می‌گیرد. مورد دیگر ارتباط سریع و آسان و مهمتر از همه کم هزینه بودن است. هر شخصی به راحتی با اینترنت می‌تواند از طریق فروشگاه اینترنتی لوازم مورد نیاز خود را پیدا کند و دیگر نیازی نیست وقت و هزینه صرف کند و حضوری به فروشگاه مورد نظر برود. مهمترین ویژگی فروشگاه  اینترنتی لوازم این است که به مکان جغرافیایی وابسته نیست. یعنی در هر جا و مکانی باشد شما می‌توانید سفارش بدهید و این بسته از طریق پست یا از طریق موسسه های باربری به دست شما برسد.yes

 

 

مقایسه فروشگاه اینترنتی لوام یدکی هیوندای با نمایندگی های حضوری

 

 

در فروشگاه های اینترنتی لوازم یدکی هیوندای  کیا همه قطعات پیدا می‌شود و شما با گذاشتن چند دقیقه از وقت خود به جستجو و انتخاب قطعات مورد نیاز خود می‌پردازید. این فروشگاه‌ها از سوی خود نمایندگی ها طراحی شده اند تا کار مردم را سریع و آسان راه بیندازند. یک فروشگاه اینترنتی هیچ تفاوتی با یک فروشگاه حضوری از نظر مدیریت و فروش و سرمایه ندارد. یک فروشگاه حضوری برای دایر کردن مغازه و اخذ نمایندگی از شرکت کیا و همچنین پر کردن آن از جنس نیاز به سرمایه کلان دارد و همچنین برای جذب مشتری دارد و آگاه کردن مردم از مکان دایر شده نیازمند تبلیغات است و این کار هزینه زیادی را می‌طلبد. ولی یک فروشگاه اینترنتی نیازی به مغازه و انبار و انباردار ندارد. اما فروشگاه اینترنتی نیاز اساسی به امنیت و مدیریت دارد. اگر سایت فروشگاه اینترنتی امنیت نداشته باشد، هکرها و کلاهبرداران اینترنتی از فروشگاه شما سو استفاده خواهند کرد. پس شما چه فروشگاه اینترنتی و چه حضوری داشته باشید باید به فکر امنیت آن باشید. ولی برای خرید،  فروشگاه اینترنتی بهترین گزینه در صرفه جویی  وقت و کم کردن ترافیک و هزینه است.

 

 

 

 

 

شرایط و مزایای فروشگاه اینترنتی لوام یدکی هیوندای

 

 

فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی هیوندای کیا از مزایای زیادی برخوردار هستند. مثلاً شاید شما از پیدا کردن قطعه مورد نیاز خودرو کیا خود ناامید شده باشید که معمولا هم خیلی سخت پیدا می‌شود. ولی شما با سر زدن به سایت فروشگاه لوازم یدکی هیوندای کیا راحت می‌توانید به قطعه مورد نیاز دسترسی داشته باشید. مهمترین  ویژگی های خرید از فروشگاه‌های اینترنتی لوازم یدکی هیوندای کیا این است که دسترسی دائمی و 24 ساخته فروشگاه ، امکان مقایسه لوازم و حتی چند فروشگاه اینترنتی دیگر، دسترسی جغرافیایی، حق انتخاب به مشتریان، کاهش هزینه ها، تحویل لوازم و کالای خرید شده درب منزل، صرفه جویی در وقت و هزینه، دیگر نیازی نیست برای خرید لوازم مورد نیاز در برف و باران یا گرمای شدید  به بیرون از منزل بروید. با خرید آسان از  فروشگاه های اینترنتی زندگی سالم و راحت و کم هزینه ای و مهمتر از همه بی دردسر تری  را تجربه کنید.

 

 

 

 

جمع بندی

 

به نظر اکثر مردم سخت ترین کار و هزینه بردار ترین کار ها شامل تعمیرات ماشین می‌شود. و از همه سخت تر اگر خودرو شما نیاز به قطعه یدکی داشته باشد. خودرو کیا یکی از ماشین های است که قطعات آن به سختی پیدا می‌شود. اگر در شهر بزرگ و پایتخت زندگی کنید شاید بتوانید بعد چندین ساعت وقت گذاشتن بتوانید قطعه مورد نظر را پیدا کنید ولی اگر در شهر کوچک زندگی می‌کنید امکان پیدا کردن بعضی قطعات خودرو کیا خیلی سخت است. پس شما راحت ترین پایان ترین راه را انتخاب کنید و به سایت فروشگاه لوازم یدکی هیوندای کیا مراجعه کنید. درایو سایة همه قطعات اصل پیدا می‌شود و در عرض چند دقیقه خرید شما انجام می‌گیرد.

 

 

 

 

 

  • ۰
  • ۰

تاریخچه مگنت

مقدمه

 

 

مگنت به معنی آهنربا در زندگی امروزه کاربرد دارد. همانطور که از اسم آن مشخص است، آهن ربا به معنی جذب کردن و ربودن آهن است. پس آهن ربا اجسام فلزی را به خود جذب می‌کند. مگنت ها تاریخ انقضا ندارند ولی بین 5 تا 10 سال عمر مفید دارند و برای نصب باعث آسیب دیدگی ای نمی‌شوند. آهن ربا در ساخت مگنت و بعضاً ساخت پازل مورد قرار می‌ گیرند.

 

 

 

 

تاریخچه آهن ربا

 

تاریخ آهن ربا به زمان های گذشته برمی‌گردد. در سال 1930 اولین آهن ربا تولید شد. این آهن رباها آلیاژ قوی آلنیکو بودند که بعدها با پیدا شدن عناصر کمیابی آهن رباهای قوی تر مثل آهن ربا های سرامیکی تولید شدند. امروزه با پیشرفت قابل توجه صنعت مگنت سازی ، آهن ربا بسته به نیاز صنایع و با توجه به کاربردشان به راحتی و با فرمول های مختلف ساخته می‌شوند. امروزه ما هر روزه هزاران آهن ربا به صورت مستقیم و غیر مستقیم سر کار داریم. به عنوان مثال در پزشکی ، صنعت ، رادیو ، تلویزیون و... از آهن ربا استفاده می‌شود. در امور پزشکی مانند مگنت تراپی برای درآوردن اجسام فلزی دور از دسترس، برای نصب عکس روی سطوح فلزی، وایت برد های آهن ربایی،

تبلیغات روی خودرو. تاریخچه آهنربا مانند ساخت پازل و ساخت مگنت به چندین سال قبل برمیگردد.

 

 

کاربرد آهن ربا در تبلیغات

 

با در نظر گرفتن خاصیت مگنت که روی تمام سطوح فلزی به راحتی قابل نصب است ، می‌توان استفاده های تبلیغاتی بسیار خوبی انجام داد. در این نوع تبلیغات پس از چاپ افست ، سطح چاپ شده روی مگنت  چسبانده می‌شود.yes

 

 

 

 

وایت برد آهنربایی

وایت بردها در زندگی روزمره استفاده خیلی زیادی دارند. و امکان نوشتن و پاک کردن را به شما می‌دهند. استفاده از یک ماژیک وایت برد می‌توان به راحتی روی آنها نوشت و پاک کرد.

ماژیک هایی وجود دارد که آهن ربا دارند. و به راحتی روی  وایت برد می‌چسبند. داشتن یه وایت برد ضروری است تا شما کارهای  روزانه، یا هرچیز دیگری را می‌توانید روی آن بنویسید.

این محصول برای کارهای تبلیغاتی  می‌تواند استفاده شود که هم تبلیغ شرکت باشد و هم کار فرد مصرف کننده را راه بیندازد.

 

قاب عکس آهنربایی

خیلی ها علاقه دارند عکس های را که دوست دارند را همیشه در معرض دید داشته باشند. قاب عکس های زیاد روی دیوار زیاد جذاب به نظر نمی‌رسد. قاب عکس مگنتی می‌تواند به کمکتان بیاید، و می‌شود با استفاده از قاب عکس مگنتی، عکس را روی هر جای فلزی چسباند. آهنربا در ساخت مگنت و ساخت پازل برای چسباندن به جای فلزی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

 

 

 

کارت اشتراک مگنتی

 

 

امکان دارد برای شما هم پیش آمده باشد که کارت اشتراکی از جایی دریافت می‌کنید و ممکن است بعد یه مدت آن را گم کنید یا خراب شود. برای حل این مشکل ، رستوران ها و فست فود و آژانس های بزرگ از کارت های مگنتی استفاده می‌کنند. با دادن کد اشتراک روی یک مگنت  مشتری به راحتی آن را روی درب یخچال یا هر سطح فلزی دیگه ای بچسباند چاپ میکنند که برای زیبایی درب یخچال و کیس هم کاربرد داشته باشد.

 

 

تقویم مگنتی

 

امروزه هر کسی هر روز با تقویم سروکار داردت تقویم مگنتی یه نوع تقویم خاص هست که شما را با تمام کسایی که تقویم های متداول را به مشتریان می‌دهند تفاوت می‌کند این تقویم علاوه بر خاص بودنش می‌تواند به راحتی جا به جا شود و هر جا که نیاز است ، چسبانده شود.

 

 

تبلیغات مگنتی روی ماشین

 

امکان دارد در خیابان ماشین هایی دیده باشید که عکس تبلیغاتی روی خود چسبانده باشند.و به راحتی هم می‌توان آن تبلیغات را جا به جا کرد. این تبلیغات در سطح شهر جوابگوی بسیاری دارد. ساخت مگنت و ساخت پازل هم می‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

 

 

ماژیک‌ مگنتی

 

ماژیک با داشتن آهن ربا روی وایت برد مگنتی میچسبه و به راحتی می‌نویسید ماژیک ها سرش پاک کن هم داره و می‌توانید نوشته های خودتان را چک کنید.

 

 

درمان با مگنت تراپی

 

مگنت تراپی، استفاده از وسایل آهنربایی روی بدن به منظور تسکین درد و کمک به درمان می‌باشد. امروزه این وسایل به انواع و اشکال گوناگونی در بازار موجود است و می توان به روش‌های مختلف از آنها استفاده کرد، بستن با نوار روی بازو، کاربرد به صورت انگشتر و گردنبند یا استفاده در داخل کفش، بالش یا تشک. ورم مفاصل ، بی خوابی، سندروم  مچ دست و سردرد از جمله ناراحتی هایی هستند که در درمان آنها از مگنت تراپی استفاده می‌گردد. با وجود اینکه نمی‌توان به راحتی توضیح داد که نیروی مغناطیسی چگونه بر بدن انسان عمل می‌کند. طرفداران این روش ادعا می‌کنند که این درمان اثر بسیار عمیقی روی بدن به خصوص در کاهش درد دارد. استفاده از آهن ربا در درمان، موضوع تازه ای نیست. یونانیان باستان عقیده داشتند که سنگهای طبیعی آهن ربا دارای قدرت شفابخشی می‌باشند. ظرف یک دهه گذشته، مگنت تراپی بطور قابل ملاحظه ای خصوصاً برای کاهش درد در بین ورزشکاران حرفه ای محبوبیت یافته است. اخیراً دانشمندان نیز تحقیقاتی را در این زمینه شروع کرده اند که موجب تشویق پزشکان به استفاده از این روش می‌شود.

 

 

 

 

مزایای مگنت تراپی چیست؟

 

کاهش درد و گرفتگی، کاهش حالت انقباض و تشنج، بهبود توانایی حرکتی و هماهنگی عضلات، بهبود توانایی کنترل ادرار،

افزایش سطح انرژی، بهبود حالت روحی و ایجاد احساس خوب،

بهبود کیفیت خواب، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از عفونت، افزایش تمرکز، تنظیم سطح فشار خون و کلسترول، ترمیم شکستگی ها و ….

 

جمع بندی

 

 

مگنت  دارای نیروی مغناطیسی است که قادر است اجسام فلزی را به طرف خود بکشد و به راحتی روی آنها چسبیده و از آن جدا شود. آهنربا یک وسیله ای است که در اکثر وسایل به کار می‌رود. آهن با با جذب فلزات به خود می‌توتمد کارایی های زیادی داشته باشد. هم می‌تواند وسیله بای باشد و هم وسیله تزیینی و تولید لوازم. آهنربا در طب هم کاربرد دارد. مگنت تراپی یکی از روش های درمان مفاصل به حساب می‌آید. همچنین در تزیینات هم از آهنربا استفاده می‌شود. برای ساخت پازل و ساخت مگنت از آهنربا استفاده می‌شود.

 

  • ۰
  • ۰

سرور

سرور شبکه

 

مقدمه

 

سرور به کامپیوتری وصل شده به اینترنت گفته می‌شود که شامل یک یا چند وب سایت است. سرورها برای آنکه بتوانند به شبکه جهانی متصل شوند و سایت های خود را در معرض دید همه بگذارند، باید تنظیمات ویژه ای را انجام دهند. اول از همه اینکه، یک سرور برای آنکه از سرورهای دیگر در شبکه جهانی وب جدا شود، نیاز دارد تا نام مخصوص بخود داشته باشد.

 

سرور

 

کامپیوتر سرویس دهنده یا سرور، کامپیوتری است که همیشه در حالت آماده به کار و روشن است و آماده دریافت درخواست از کامپیوتری دیگر و پاسخ به آن در خواست می‌باشد. زمانی که این دسترسی تنها در محدوده یک شبکه داخلی باشد، به آن سرور تحت شبکه گفته می شود و به این معنا خواهد بود که تمامی کامپیوتر های موجود در این شبکه از این کامپیوتر فرمان می‌گیرند و نیازهای تحت شبکه خود را به کمک آن برطرف می‌کنند، و سرور نقش آن ها را در شبکه تعیین می ‌نماید. حال اگر زمینه این شبکه بیشتر شود، و تشکیل شود از تمام کامپیوتر‌هایی که از طریق اینترنت به هم وصل شده اند، گروه بسیار بزرگی از کامپیوتر های همیشه روشن و همیشه در دسترس از طریق اینترنت وجود خواهد داشت که به آن ها سرور های اینترنتی گفته می شود. این سرورها وظیفه دارند تا اطلاعاتی که در هر زمان از شبانه روز، بر روی اینترنت جستجو می‌شوند را در اختیار کاربران اینترنتی قرار دهند. به عنوان مثال مرورگر های مختلفی از جمله Chrome، Firefox، و… وجود دارند که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. زمانی که شما در مرورگری به دنبال موضوعی هستید، در این حالت درخواست خود را به مرورگر داده و این مرورگر به سرور مربوطه مراجعه کرده و اطلاعات و داده های لازم را از آن گرفته و به شما تحویل می‌دهد. سوئیچ سیسکو هم مانند سرور شبکه کار می‌کند.

 

سیستم عامل سرور

 

سرور ها دارای نرم افزار و سیستم عامل های مخصوص به خود هستند که بر روی این کامپیوتر‌ها نصب می‌شود. منظور از سیستم‌ عامل‌‌ سرور می‌توان به سیستم عامل های توزیع های مختلف Linux و Windows Server اشاره کرد. به هنگام خرید سرور اختصاصی خارج بایستی بدانید که سرورها به سه دسته Tower ،Rack و Blade تقسیم می شوند که Rack و Blade بیشتر در محیط ها و شبکه های بزرگ مانند ISP ها استفاده می‌شوند. این سرور‌ها باید بطور شبانه روزی کار کنند. به همین دلیل برای مراقبت و خنک کردن آنها بهترین روش ها به کار گرفته می‌شود. در هنگام نصب سیستم عامل سرور باید به کاربرد سرور و نرم افزار هایی که بر روی آن نصب شده است توجه داشت.  سوئیچ سیسکو می‌تواند یکی از این سیستم ها باشد.yes

 

 

 

 ویژگی های سرور

 

قدرت پردازش و قدرت محاسبات

اتصال همیشگی به اینترنت

سرعت عمل بالا

امنیت بالا

امکان پیاده‌کردن برنامه نرم‌افزاری و سخت‌افزاری بر روی سرور

قابلیت افزایش و ارتقا سخت افزار

انحصاری‌بودن منابع سخت‌افزاری

 

 

 تنظیمات سرور

 

سرور یک کامپیوتر قدرتمند و همیشه روشن می‌باشد که از یک سری منابع سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است و نیاز به تنظیمات و نگهداری دارد. در واقع، می‌توان با اجرای تنظیمات مناسب برای سرور به نوعی نرم افزار آن را تنظیم کرد و استفاده بهتری از منابع آن برد.  با استفاده از تنظیمات سرور، نحوه برقراری ارتباط  با منابع سرور را مشخص می‌کنیم. ساده ترین شکل تنظیم یک سرور، این است که تمامی منابع آن شامل برنامه نرم‌افزاری، پایگاه داده و…  را در یک محیط قرار دهید. در این روش که به سرعت قابل اجرا است، کاربر ارتباط مستقیمی با سرور دارد. با اینکه عیب یابی این نوع تنظیم کمی مشکل است ولی قابل انجام می‌باشد. می‌توان پایگاه داده را از روی اینترنت جدا کرد و ارتباط کاربر با آن را از طریق یک برنامه سرور برقرار کرد. با انجام این کار امنیت و محافظت از بانک اطلاعاتی داده ها افزایش می‌یابد. اگر پهنای باند و سایر شرایط مناسب برای برقراری ارتباط بین سرور پایگاه داده و سرور برنامه وجود نداشته باشد موجب عملکرد ضعیفی می‌شود.  نوع دیگری از تنظیمات سرور، استفاده از لود بالانسر می‌باشد. اگر بخواهید چندین برنامه را بر روی یک زمینه ارائه دهید، این روش مناسب خواهد بود. البته، اگر لود بالانسر که رابط بین کاربر و محیط اصلی سرور است کار نکند عملکرد برنامه و ارائه خدمات مختل می‌شود. روش دیگر تنظیمات تکثیر پایگاه داده است. به روز رسانی پایگاه داده، از طریق سروری که به عنوان Master تعیین شده است، انجام می‌شود و امکان خواندن برای سایر سرورها وجود دارد. بنابراین، با نقص در سرور Master عمل به روز رسانی پایگاه داده، به تاخیر می‌افتد.

با یاد گرفتن این تنظیمات به راحتی می‌توانید تنظیمات سوئیچ سیسکو را هم یاد بگیرید.

 

انواع سرور

 

Web سرور، این نوع سرور در راه‌اندازی وب‌سایت‌ها کاربرد دارد. Mail سرور، کاربرد سرور پست الکترونیک برای ارسال و دریافت ایمیل است. با نصب نرم‌افزارهای ایمیل مانند Smartermail ، Postfix و… بر روی سرور می‌توان جهت خدمات ایمیل از آن استفاده کرد. Fill سرور، این نوع سرور یکی از اساسی‌ترین و ساده‌ترین انواع سرورها، جهت اشتراک فایل است. DNS سرور، سروری که بر روی آن سرویس و تنظیمات DNS وب سایت‌ها انجام شده است و وظایف مربوط به Resolve شدن آدرس سرور IP های مربوط به وب سرور، ایمیل سرور و… را در شبکه اینترنت بر عهده دارد. Game سرور، سرور بازی نوعی از Application Server است. و همانطور که از نامش پیداست، کاربرد سرور گیم فقط برای نصب بازی بر روی سرور است و کاربران متصل به شبکه می‌توانند با برقراری ارتباط با Game سرور از بازی استفاده کنند. Media سرور، کاربرد سرور مدیا جهت اشتراک گذاری سرویس های چند رسانه ای تعبیه شده است.

 

 

 

انتخاب سرور مناسب

 

هنگام انتخاب سرور مناسب، چندین نکته وجود دارد که باید آن‌ها را رعایت کنید. قابلیت‌های امنیتی، بازیابی داده‌ها و حفاظت از اطلاعات مواردی است که باید به آن‌ها اهمیت ویژه‌ای دهید. اگر سرور از حافظه‌ی درونی برای دخیره‌ی اطلاعات استفاده می‌کند، نوع دیسک و ظرفیت آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 هنگام انتخاب سرور، بسیار مهم است که اهمیت ویژگی‌های خاص بر اساس موارد استفاده از سرور را ارزیابی کنید و سپس تصمیم به انتخاب نوع سرور بگیرید. سوئیچ سیسکو هم می‌تواند انتخاب خوبی برای ارتباط های جهانی باشد.

 

 

جمع بندی

 

چندین سال است که تکنولوژی پیشرفت کرده و روز به روز هم پیشرفته تر می‌شود. این تکنولوژی شامل همه چیز می‌شود. با وجود سرور های شبکه هر کسی در خانه خود با خیال راحت می‌تواند به تحقیق در مورد سوالات و مشکلات خود از سرور های اینترنتی بپردازد. شبکه‌های اینترنتی در این دوره کمک بسیاری به ما می‌کنند. یکی از شبکه ها می‌تواند سوئیچ سیسکو باشد. این سوییچ های شبکه با اتصال به دوربین های مداربسته اطلاعات دقیق را به شما در هر جای جهان باشید می‌رسانند. و این سوییچ ها به غیر اینکه در زمینه دوربین مداربسته فعالیت دارند. در سیستم های شبکه ای ماهواره ای هم کاربرد دارند. کاربرد این سیستم در شبکه کامپیوتری نیز بی تاثیر نیست.

 

  • ۰
  • ۰

مقدمه

 آهنربا در زندگی امروزه بسیار کاربرد دارد. همانطور که از اسم آن مشخص است، آهن ربا به معنی جذب کردن و ربودن آهن است. پس آهن ربا اجسام فلزی را به خود جذب می‌کند. مگنت ها تاریخ انقضا ندارند ولی بین 5 تا 10 سال عمر مفید دارند و برای نصب باعث آسیب دیدگی نمی‌شوند. آهن ربا در ساخت مگنت و بعضاً ساخت پازل مورد استفاده قرار می‌‌گیرد.

 

 

تاریخچه آهن ربا

تاریخچه آهن ربا به زمان های گذشته برمی‌گردد. در سال 1930 اولین آهن ربا تولید شد. این آهن رباها آلیاژ قوی آلنیکو بودند که بعدها با پیدا شدن عناصر کمیابی آهن رباهای قوی تر مثل آهن ربا های سرامیکی تولید شدند. امروزه با پیشرفت قابل توجه صنعت مگنت سازی، آهن ربا بسته به نیاز صنایع و با توجه به کاربردشان به راحتی و با فرمول های مختلف ساخته می‌شوند. امروزه ما به طور مداوم روزانه با هزاران آهن ربا به صورت مستقیم و غیر مستقیم سر کار داریم. به عنوان مثال در پزشکی، صنعت، رادیو، تلویزیون و... از آهن ربا استفاده می‌شود. به طور مثال: در امور پزشکی مانند مگنت تراپی برای درآوردن اجسام فلزی دور از دسترس، برای نصب عکس روی سطوح فلزی، وایت برد های آهن ربایی، تبلیغات روی خودرو. تاریخچه آهنربا مانند ساخت پازل و ساخت مگنت به چندین سال قبل برمی‌گردد.

 

 

کاربرد آهن ربا در تبلیغات

با در نظر گرفتن خاصیت مگنت که روی تمام سطوح فلزی به راحتی قابل نصب است، می‌توان استفاده های تبلیغاتی بسیار خوبی انجام داد. در این نوع تبلیغات پس از چاپ افست، سطح چاپ شده روی مگنت چسبانده می‌شود.yes

 

 

وایت برد آهنربایی

وایت بردها در زندگی روزمره استفاده خیلی زیادی دارند و امکان نوشتن و پاک کردن را به شما می‌دهند. با استفاده از یک ماژیک وایت برد می‌تواد به راحتی روی آنها نوشت و پاک کرد. ماژیک هایی وجود دارد که آهن ربا دارند و به راحتی روی وایت برد می‌چسبند. داشتن یه وایت برد ضروری است تا شما کارهای روزانه، یا هرچیز دیگری را روی آن بنویسید. این محصول برای کارهای تبلیغاتی می‌تواند استفاده شود که هم تبلیغ شرکت باشد و هم کار فرد مصرف کننده را راه بیندازد.

 

 

قاب عکس آهنربایی

خیلی ها علاقه دارند عکس‌هایی که دوست دارند را همیشه در معرض دید داشته باشند. قاب عکس های زیاد روی دیوار خیلی جذاب به نظر نمی‌رسد. قاب عکس مگنتی می‌تواند به کمکتان بیاید، می‌شود با استفاده از قاب عکس مگنتی، عکس را روی هر جای فلزی چسباند. آهنربا در ساخت مگنت و ساخت پازل برای چسباندن به جای فلزی مورد مصرف قرار می‌گیرد.

 

 

کارت اشتراک مگنتی

امکان دارد برای شما هم پیش آمده باشد که کارت اشتراکی از جایی دریافت می‌کنید و ممکن است بعد یه مدت آن را گم کنید یا خراب شود. برای حل این مشکل، رستوران ها و فست فود و آژانس های بزرگ از کارت های مگنتی استفاده می‌کنند. با دادن کد اشتراک روی یک مگنت مشتری به راحتی می‌تواند آن را روی درب یخچال یا هر سطح فلزی دیگه‌ای بچسباند. برای زیبایی درب یخچال و کیس هم کاربرد داشته باشد.

 

 

تقویم مگنتی

امروزه هر کسی در طول روز با تقویم سر و کار دارد، تقویم مگنتی یه نوع تقویم خاص است که شما را با تمام کسایی که تقویم های متداول را به مشتریان می‌دهند متفاوت می‌کند، این تقویم علاوه بر خاص بودنش می‌تواند به راحتی جا به جا شود و هر جا که نیاز است، چسبانده شود.

 

 

تبلیغات مگنتی روی ماشین

امکان دارد در خیابان ماشین هایی دیده باشید که عکس تبلیغاتی روی خود چسبانده باشند و به راحتی هم می‌توان آن تبلیغات را جا به جا کرد. این تبلیغات در سطح شهر جوابگوی بسیاری دارد. ساخت مگنت و ساخت پازل هم می‌تواند جنبه تبلیغاتی داشته باشد.

 

 

ماژیک‌ مگنتی

ماژیک با داشتن آهن ربا روی وایت برد مگنتی میچسبد و به راحتی میتوانید با آن بنویسید، ماژیک‌ها پاک کن هم دارند و می‌توانید نوشته های خودتان را چک کنید.

 

 

درمان با مگنت تراپی

مگنت تراپی، استفاده از وسایل آهنربایی روی بدن به منظور تسکین درد و کمک به درمان می‌باشد. امروزه این وسایل به انواع و اشکال گوناگونی در بازار موجود است و می‌توان به روش‌های مختلف از آنها استفاده کرد. بستن با نوار روی بازو، کاربرد به صورت انگشتر و گردنبند یا استفاده در داخل کفش، بالش یا تشک. ورم مفاصل، بی خوابی، سندروم مچ دست و سردرد از جمله ناراحتی هایی هستند که در درمان آنها از مگنت تراپی استفاده می‌گردد. با وجود اینکه نمی‌توان به راحتی توضیح داد که نیروی مغناطیسی چگونه بر بدن انسان عمل می‌کند. طرفداران این روش ادعا می‌کنند که این درمان اثر بسیار عمیقی روی بدن به خصوص در کاهش درد دارد. استفاده از آهن ربا در درمان، موضوع تازه‌ای نیست. یونانیان باستان عقیده داشتند که سنگهای طبیعی آهن ربا دارای قدرت شفابخشی می‌باشند. ظرف یک دهه گذشته، مگنت تراپی به طور قابل ملاحظه‌ای خصوصاً برای کاهش درد در بین ورزشکاران حرفه‌ای محبوبیت یافته است. اخیراً دانشمندان نیز تحقیقاتی را در این زمینه شروع کرده‌اند که موجب تشویق پزشکان به استفاده از این روش می‌شود.

 

 

مزایای مگنت تراپی چیست؟

کاهش درد و گرفتگی، کاهش حالت انقباض و تشنج، بهبود توانایی حرکتی و هماهنگی عضلات، بهبود توانایی کنترل ادرار، افزایش سطح انرژی، بهبود حالت روحی و ایجاد احساس خوب، بهبود کیفیت خواب، بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن و کمک به پیشگیری از عفونت، افزایش تمرکز، تنظیم سطح فشار خون و کلسترول، ترمیم شکستگی‌ها و … از جمله مزایای استفاده از مگنت تراپی است.

 

 

جمع بندی

مگنت دارای نیروی مغناطیسی بوده که قادر است اجسام فلزی را به طرف خود بکشد و به راحتی روی آنها چسبیده و از آن جدا شود. آهنربا یک وسیله‌ای است که در اکثر وسایل به کار می‌رود. آهن ربا با جذب فلزات به خود می‌تواند کارایی های زیادی داشته باشد. همچنین می‌تواند وسیله‌ای تزیینی باشد و به زیبایی در خانه خودنمایی کند. آهنربا در طب هم کاربرد دارد. مگنت تراپی یکی از روش های درمان مفاصل به حساب می‌آید. همچنین در تزیینات هم از آهنربا استفاده می‌شود. برای ساخت پازل و ساخت مگنت هم از آهنربا استفاده می‌شود.