اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

اخبار جدید دنیای دیجیتال مارکت

از محصولات سلامت پوست و مو تا تور و اقامت ترکیه و اروپا

با مطالب روز دنیای دیجیتال با ما همراه باشید تا شما را با یک منظومه جدید محتوایی از محصولات فوراور لیوینگ گرفته تا تور و اقامت ترکیه و اروپا ، تحصیل آلمان و فرانسه آشنا کنیم .

  • ۰
  • ۰

ایزوگام

ایزوگام

 

مقدمه

 یکی از مشکلات ساختمان‌ها در فصل های بارندگی نفوذ نم و رطوبت به داخل ساختمان است. این نم و رطوبت که کم کم به داخل ساختمان نفوذ می‌کند باعث ریزش مصالح می‌شود خسارت زیادی وارد می‌کند. پس برای جلوگیری از این مشکل باید پشت بام ساختمان عایق بندی شود تا در مقابل برف و باران مقاوم باشد. برای این کار عایق ایزوگام بهترین روش است. ایزوگام که از قیر تولید شده است باعث می‌شود کل مکان ما عایق بندی شود و جلوی نفوذ آب به داخل ساختمان گرفته می‌شود.

 

ایزوگام می‌تواند در سطوح صاف یا در سطوح شیب‌دار و دیوار نصب شود.

 

ایزوگام به دلیل وزن کم و قابلیت نصب روی انواع مختلف زیرسازی از جمله بتن، آسفالت، موزاییک و سطوح صاف و شیبدار دیگر، گزینه‌ای در دسترس و قابل انتخاب در اغلب شرایط است. با استفاده از ابزارهای دیگر مثل چسب ایزوگام و پرایمر و ایجاد زیرسازی مناسب می‌توان ایزوگام را در بسیاری از شرایط‌های مختلف مورد استفاده قرار داد.

 

ایزوگام

 

یکی از مشکلات اساسی اکثر ساختمان ها، مشکل نفوذ نم و رطوبت می‌باشد که در بعضی مواقع خسارات جبران ناپذیری را به ساختمان وارد می‌کند و یکی از راهکارهای مقابله با ‎آن عایقکاری رطوبتی به اسم ایزوگام می‌باشد. در زمان های گذشته مردم برای جلوگیری از نفوذ رطوبت به قیر روی می‌آوردند ولی امروزه ایزوگام جای آن را گرفته است. ایزوگام عایقی است که با حرارت دادن به آن می‌توان به سطح مورد نظر چسباند و از شر نم و رطوبت خلاص شد. همانطور که می‌دانید باید ایزوگام را تا میزان 150 تا 200 درجه سانتیگراد حرارت داد. عایق های ایزوگام پشم شیشه اصل با استفاده از مشعلی که از گاز مایع تغذیه می‌شود نصب می‌گردد، به این ترتیب که کل سطح زیرین عایق توسط مشعل حرارت داده می‌شود و علاوه بر چسباندن کل عایق به سطح مورد نظر قسمت های همپوشانی نیز چسبانده می‌شود. سطح زیرین عایق باید تا حدی حرارت داده شود که شیره عایق فقط به صورت ظاهری ذوب شود. ذوب کردن بیش از حد ممکن است به لایه های بالایی آسیب برساند.yes

 

 

قیمت ایزوگام

 

ایزوگام های دو لایه به طور معمول و در شرایط برابر نسبت به ایزوگام های تک لایه قیمت بالاتری دارند. قیمت ایزوگام ها با پوشش آلومینیومی بیشتر از ایزوگام های معمولی است. البته ایزوگام های بدون روکش زرورقی کمتر در پشت بام ها استفاده می‌شوند و بیشتر برای بخش هایی نظیر کف سرویس های بهداشتی و آشپزخانه و نظیر آن به کار می‌روند. با بالا رفتن قیمت مواد نفتی، قیمت ایزوگام هم اوج گرفته است و هزینه بردار شده است. اما با پیشرفت تکنولوژی و گرانی مواد نفتی و قیر در بعضی مواقع عایق های ایزوگامی نیز مقرون به صرفه نبوده است و پیمانکار های راه و ساختمان را ترعیب کرده تا از مواد شیمیایی دیگری جهت عایق بندی ساختمان استفاده کنند، که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت بتواند با ایزوگام رقابت کند. بعد از تحقیقات زیاد مهندسان موفق شدند که با استفاده از رزینهای اکریلاتی و استایرنی که با آب حل می‌شود، عایق رطوبتی بسازند که به شکل یک لایه روی سطوح مورد نیاز اجرا شود و انعطاف پذیر هم هست. ولی باز هم مردم در مرحله اول از ایزوگام برای عایق بندی استفاده می‌کنند و قیمت بالای آن جلوی انتخاب آنها را نگرفته است. قیر و یا آسفالت کار دشوار و نیاز به صرف وقت زیاد می‌باشد. قیمت باور نکردنی آسفالت و پیمانکار نیز به سختی کار و هزینه زیاد افزوده است.

 

 

 

نصب ایزوگام

 

ایزوگام می‌تواند در سطوح صاف یا در سطوح شیب‌دار و دیوار نصب شود. به دلیل وزن کم ایزوگام و قابلیت نصب روی انواع مختلف زیرسازی از جمله بتن، آسفالت، موزاییک و سطوح صاف و شیبدار دیگر، گزینه‌ای قابل انتخاب در اغلب شرایط و مکان ها است. با استفاده از ابزارهای دیگر مثل چسب ایزوگام و پرایمر و ایجاد زیرسازی مناسب می‌توان ایزوگام را در بسیاری از شرایط مختلف مورد استفاده قرار داد.

 

 

 

بهترین ایزوگام

 

بهترین ایزوگام، ایزوگامی است که از عایق و کیفیت خوبی برخوردار باشد و در مقابل سرما و گرما مقاوم باشد و چندین سال دوام داشته باشد و قیمت ایزوگام آن نیز به صرفه باشد. اما به غیر از کیفیت ایزوگام شما باید با آب و هوای مکان خود ایزوگام رو خریداری کنید، اگر در مناطق سرسبز زندگی می‌کنید باید ایزوگامی خریداری کنید که در مقابل سرما مقاوم باشد و زود از بین نرود. اگر در مناطق گرمسیر زندگی می‌کنید باز هم باید ایزوگامی انتخاب کنید که در مقابل گرمای زیاد دوام بیاورد و از بین نرود. پیمان کارهای راه و ساختمان با اطلاعاتی که دارند شما را در این زمینه راهنمایی خواهند کرد. با بالا بودن قیمت آسفالت و پیمانکار شما باید به انتخاب ایزوگامی بپردازید که کیفیت بهتری داشته باشد تا بعد چند وقت دوباره کاری نشود.

 

 

 

 

مواد تشکیل دهنده ایزوگام

 

ایزوگام از چند لایه تشکیل شده است که باعث می‌شود مقاومت بسیار بالایی در برابر بارش باران، برف و رطوبت داشته باشد که این لایه‌ها شامل: لایه‌ی پلی‌اتیلن یا پودر معدنی یا فویل آلومینیوم، بافت پلی‌استر و مواد افزودنی ویژه لایه‌ی پلی‌اتیلن می‌باشد که ایزوگام‌های موجود هر یک بسته به نوع محصول به صورت تک لایه و یا دو لایه ساخته می‌شود که تیشو و پلی استر وارد تشتک قیر می‌شود و سپس با مواد پرایمری یا قیر آغشته شده که در مرحله آخر و خروجی ضخامت عایق تنظیم می‌شود و سپس ورق آلومینیم به لایه آغشته به مواد، چسبیده و وارد حوض آب شده و سرد می‌شود که در مرحله بعدی نیز پلاستیک به لایه پشت آن اضافه شده و ایزوگام در مرحله آخر وارد مرحله ذخیره سازی می‌شود.همچنین در پایان کار فن‌های خشک‌کننده عملیات خشک کردن آن را انجام داده تا عایق را بتوان رول کرد.

 

 

جمع‌بندی

 

ایزوگام فراورده‌ای نفتی و لایه‌ای محافظ است. به دلیل خاصیت مقاومت در برابر نفوذ آب و سبکی آن به عنوان پوشش دهنده برای عایق کردن سطوح مختلف در برابر نفوذ آب به کار می‌رود. ایزوگام وسیله‌ای است که ما را از شر رطوبت خلاص می‌کند و از ایجاد هزینه‌های گزاف و همچنین از، از بین رفتن سازه جلوگیری می‌کند. مهندسان پیمانکاری راه و ساختمان برای ساخت ساختمانی زیبا نهایت تلاش خود را می‌کنند تا سازه‌ای زیبا و بی نقص تحویل ما بدهند. پس بهتر است در انتخاب ایزوگام و قیمت ایزوگام که نقش اصلی در مرغوب ماندن ساختمان را دارد دقت کنید و جنسی برتر بخرید.

 

 

 

 

  • ۰۰/۰۷/۱۸

قیمت ایزوگام

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی